Industria auto. Ce ne așteaptă în 2022.

Primele semneale ale noului an nu promit mari schimbări în lumea automobilismului. Aceleași tendințe și aceleași probleme par să afecteze industria și consumatorii. Dar, ca să înțelegi mai bine ce ne așteaptă în următoarele trei sute și ceva de zile, îți oferim câteva repere post-revelion.

1. Tesla anunță că a avut un an record: peste 936.000 de mașini vândute la nivel global, cu 87% mai mult decât în 2020. Tesla speră ca anul acesta să livreze substanțial mai mult, bazându-se pe noile uzine din Texas și Berlin, care ar trebui să pornească în curând. Un milion de mașini pe an nu-i mare lucru în industria auto globală – Toyota vinde de zece ori mai mult – dar pentru cei care au investit pe bursă în compania californiană, recordul de vânzări a însemnat o creștere însemnată a câștigurilor. Anul trecut, acțiunile Tesla s-au apreciat cu 50%.

2. Administrația Americană pentru Siguranța Traficului (NHTSA) a impus aceleiași companii Tesla să recheme 475.000 de mașini în service pentru probleme la portbagaj și camera retrovizoare, probleme care sporesc riscul de accidente. În august, NHTSA a demarat o investigație asupra sistemelor de pilot automat care echipează mașinile Tesla. Investighația vizează peste 700.000 de automobile, adică aproape tot ce-a vândut Tesla în SUA din 2014 până azi.

Interesant e că omologul chinez al NHTSA a sancționat Tesla pentru fix aceeași problemă cu auto-pilotul, compania chemând la verificări toate mașinile pe care le vânduse pe piața chineză. Vorba aceea: nu pot ei să vândă cât putem noi să rechemăm.

3. Că tot veni vorba: autoritățile de la Beijing anunță că 2022 este ultimul an în care vor subvenționa achiziționarea de vehicule electrice. Partidul Comunist țintește ca, până în 2025, o cincime din mașinile noi să fie electrice, iar marile companii producătoare au încălecat valul și și-au sporit capacitățile de producție pe teritoriul statului asiatic. În același timp, chinezii anunță că vor înăspri controalele de siguranță pentru mașinile electrice și hibride, pentru a preveni accidentele. China este cea mai mare piață auto din lume, cu vânzări anuale de ordinul a 23-24 de milioane de bucăți.

4. În timp ce țara arde – că e SUA, că e China – Europa se piaptănă. Începând din 1 martie, toate reclamele auto din Franța vor fi obligatoriu însoțite de mesaje ecologiste. Conform unei decizii a Ministerului Tranziției Ecologice (!!!), producătorii auto vor fi nevoiți să adauge fiecărei reclame unul dintre următoarele mesaje:

„Pentru distanțe scurte, preferați mersul pe jos sau pe bicicletă”

„Luați în calcul utilizarea mașinii în comun.”

„Pentru deplasările de zi cu zi, folosiți transportul public.”

Noua regulă a fost primită cu entuziasm de unii producători. De pildă, directorul Hyundai France, Lionel French Keogh, a afirmat „Ne vom adapta. Să găsim soluții pentru mobilitatea cu zero emisii, acesta este sensul istoriei.

Dacă nu știam care e sensul istoriei, acum am aflat. Începem anul mai deștepți.

Primele semne ale noului an pe piața auto.

Citește în continuare . . .

Ferrari va lansa primul model electric în 2025.

Producătorul italian dorește ca în viitor 60% din vânzări să fie furnizate de mașinile hibrid.

Valabilitatea polițelor RCA Euroins a fost prelungită până pe 8 decembrie 2023

Termenul anterior de expirare a valabilității asigurărilor RCA Euroins era pe 8 septembrie.

După aproape 5 luni de prețuri exorbitante, ASF propune plafonarea tarifelor RCA.

Mult discutata plafonare a tarifelor RCA pare să prindă din nou aripi.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.