Încă 350.000 de vehicule fără asigurare RCA

Raportul pe primul trimestru din 2023 publicat de Autoritatea de Supraveghere Financiară privind evoluția pieței de asigurări RCA conține cifre îngrijorătoare, dar pe care nimeni se pare că nu dorește să le bage în seamă.

Scădere împortantă a numărului de asigurări RCA încheiate

Conform raportului, numărul de asigurări auto RCA, numărul de contracte RCA încheiate în primele trei luni din 2023 a fost de 1.986.429.

Comparativ, în aceeași perioadă din 2022, numărul de asigurări RCA încheiate a fost de 2.340.188.

Prin urmare, un calcul matematic simplu ne arată o diferență de 353.759 de polițe RCA, în minus. Adică nu s-au mai facut polițe RCA pentru 353.759 de vehicule, la modul general, ținând cont că majoritatea absolută o reprezintă cele pe 12 luni. Iar acestea reprezintă în majoritate covârșitoare nu tractoare, ci automobile, deținute de “partenerii” de trafic, pentru că ar fi absurd să considerăm că au fost trase pe dreapta și nu mai sunt utilizate. Vedem cu toții că numărul de mașini din trafic nu a scăzut, dimpotrivă. Dacă mai luăm în calcul și numărul de mașini nou îmatriculate în primul trimestru din 2023 – 36.996, pentru care obligatoriu s-a făcut asigurare RCA, atunci situația este și mai dramatică. Rezultă aprope 400.000 de vehicule fără RCA.

Diferență de câteva milioane între numărul vehiculelor înmatriculate și cel al polițelor RCA

Am atras atenția asupra acestui lucru cu un an în urmă, în iunie 2022, în articolul publicat tot aici, pe blogul RCA – despre scumpirea asigurărilor RCA și consecințele sale extreme. Acolo comparam numărul de vehicule îmnatriculate în România cu numărul de asigurări auto RCA încheiate – iar diferența rezultată (atunci) era de aproape 3 milioane, în minus.

Revenind la raportul ASF, vedem că acesta oferă și cauza evidentă pentru care s-a ajuns la această situație – cauză despre care noi am vorbit în articolul precedent. Acesta menționează ca prețurile pentru asigurarea obligatorie RCA au crescut în medie cu 85% față de primul trimestru din 2021. Adică aproape s-au dublat. Însă aceasta este doar o medie, nu știm exact cum a fost calculată, dar știm că există multe cazuri în care se plătește și mai mult decât dublu pentru aceeași asigurare RCA.

Procent aproape dublu al deceselor din accidente auto față de media în UE

Iată cum mărirea considerabilă a tarifelor RCA poate conduce la consecințe extrem de periculoase - și asta în contextul în care suntem, conform studiului Comisiei Europeneprivind siguranța rutieră, pe primele locuri la numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în UE. 85 per milion, în timp ce în Suedia sunt doar 21 de decese la un milion de locuitori, iar media UE este de 46…

Odată cu creșterea numărului de mașini care circulă fără asigurare RCA a crescut implicit și riscul de a suferi un accident provocat de un șofer fără asigurare.

Nu putem decât să vă sfătuim să fiți și mai atenți în trafic, pentru că după ce plătim atâtea taxe, impozite și asigurări, suntem ca de obicei lăsați să ne descurcăm pe cont propriu.

Și asta în contextul în care suntem pe loc fruntaș în UE la numărul de accidente auto soldate cu decese.

Citește în continuare . . .

Motoarele pe benzină și motorină - în afara legii?

Un grup de state membre UE cere Comisiei Europene să interzică vânzarea de mașini noi cu motoare tradiționale.

Ei, cum ar fi să plătești RCA-ul în funcție de cât conduci?

Unii conduc 30.000 de kilometri pe an, alții 3000, alții aproape deloc. Vi se pare normal ca toți să plătească RCA la fel?

Contractul, polița RCA se va putea încheia cu 60 de zile înainte de începerea valabilității asigurării RCA

Termenul anterior maxim pentru intrarea în vigoare a contractelor RCA era de 30 de zile.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.