Studiu: cum ne raportăm unii la alții pe superbele șosele românești.

Ediția de anul acest a studiului privind atitudinile șoferilor români în trafic, studiu realizat în cadrul campaniei Cu stil, în trafic, arată că lucrurile s-au schimbat ușor în bine pe parcursul ultimului deceniu.

Studiul își propune în primul rând să vadă cum stăm cu prejudecățile la adresa șoferițelor. Dar acesta nu este singurul punct de interes al sondajului care, pe de altă parte, ne oferă o imagine asupra modului în care ne raportăm unii la alții atât ca percepție cât și ca atitudine pe șoselele din România. Iată câteva din rezultatele studiului (citat de Agerpres).

25% dintre femeile intervievate au observat o ameliorare a atitudinilor șoferilor bărbați față de acum 10 ani. 23% spun că nu s-a schimbat nimic, iar 17% afirmă că e mai rău ca înainte. Per total, dă cu plus. Un plus mic, e adevărat.

Doar 3 din 10 dintre bărbați nu fac o conexiune între genul șoferului și aptitudinile automobilistice, în timp ce 7 din 10 consideră că bărbații sunt șoferi mai buni. Și 4 din 10 femei cred că genul influențează abilitatea la volan.

46% dintre femei și 41% dintre bărbați consideră că reprezentanții sexului tare au tendința de a încălca regulile de circulație. 52% dintre șoferițe consideră că bărbații sunt mai agresivi la volan, lucru cu care sunt de acord și 58% dintre șoferi.

În privința agresivității – nu doar în materie de șofat – lucrurile nu stau foarte roz. 43% dintre șoferițe și 35% dintre șoferi s-au simțit în pericol fizic cel puțin o dată de când și-au luat permisul, aproape un sfert dintre intervievați se simt în pericol de câteva ori pe an. Ce e interesant – și grav – e că 4% dintre șoferițe și 5% dintre șoferi se simt amenințați de fiecare dată când ies cu mașina..

Un element pe care studiul nu-l include și despre care ar merita adus în discuție este calitatea generală infrastructurii rutiere din România. Și nu vorbim doar despre calitatea asfaltului, ci despre sensurile de mers, (de)sincronizarea semafoarelor, absența podurilor și pasajelor, agenții de circulație care mai mult încurcă, insuficiența parcărilor care duce la aglomerarea arterelor principale, deszăpezirea tardivă și ineficientă și așa mai departe.

Toate aceste neajunsuri induc șoferilor un nivel ridicat de stres care, uneori, duce la agresivitate sau chiar violență verbală și fizică. Fiindcă, neavând pe cine să dăm vina, ne stropșim unii la alții. În aceste condiții de negăsit în altă țară din Uniunea Europeană, este totuși o minune că nivelul respectului reciproc în trafic pare să se amelioreze ușor. Începem să ne dăm seama, încetul cu încetul, că depinde doar de noi dacă ne facem unii altora viața mai ușoară.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 2960 respondenți în perioada 25 februarie – 5 martie. Campania Cu stil, în trafic este inițiată de Asociația pentru Promovarea Asigurărilor (APPA) cu sprijinul partenerilor săi.

Deși condițiile de trafic sunt la fel de rele ca acum 10 ani, șoferii par că își acordă reciproc un pic mai mult respect.

Citește în continuare . . .

Râsul conduce! 10 bancuri demențiale cu șoferi.

Poate cele mai bune bancuri cu șoferi din toate timpurile.

Noi modificări la legea asigurărilor RCA

Verificarea RCA se va putea face electronic când mașina se află parcată sau în mișcare. Asigurarea RCA va putea fi suspendată pe perioada suspendării înmatriculării vehiculului sau a dreptului de circulație al acestuia.

Toți producătorii auto părăsesc Rusia. Mai puțin unul.

Producătorul european cu cea mai mare expunere în Rusia se mai gândește.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.