Primul Ford F-Series a ieșit pe poarta fabricii în 1948, devenind instantaneu mașina favorită a unei Americi postbelice puse pe treabă. Pe șasiul inițial se puteau monta caroserii de camionetă, de furgonetă, de autobuz școlar și chiar de mașină de pompieri. Era platforma bună la toate. În 1975 s-a inaugurat seria F-150, iar vânzările combinate ale F-urilor au ajuns la 40 de milioane de bucăți.
Între timp s-au întâmplat multe și lumea s-a schimbat din temelii, dar faimosul pick-up truck se produce în continuare, chiar dacă azi arată ca un OZN în comparație cu stră-stră-străbunicul său. Cea mai recentă – și mai profundă – schimbare de ADN a liniei F-150 este inevitabila sa electrificare.
Mizele pe piața americană de camionete electrice sunt uriașe, mulți producători noi anunțând proiecte extrem de ambițioase (după cum am scris în acest articol despre start-up-urile din industria EV). Era de așteptat ca Ford, producătorul celui mai longeviv și mai bine vândut model din categorie, să pună piciorul în prag și să spună stați la coadă, băieți.
Acum, iubitorii de mașini din SUA freamătă de nerăbdare să-l cunoască și să-l conducă pe îndelung anunțatul F-150 Lightning (Fulgerul), camioneta electrică despre care se spune că va deveni standardul pieței.
Dar ce ne promite revoluționarul Lightning? Conform producătorului și celor câțiva privilegiați care s-au putut apropia de prototip, noul F-150 electric va fi cel mai vioi F din istoria mărcii, cu o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde, mulțumită unui motor cu 563 de cai putere și 1000 Nm cuplu.
Ca să nu uităm că nu vorbim despre o mașină sport, ci despre un vehicul semi-utilitar, trebuie amintit că Fulgerul poate transporta în benă aproape o tonă de sarcină (șampanie, caviar), plus 400 de litri de portbagaj sub capotă. Poate tracta patru tone și jumătate.
Pentru așa o bestie, autonomia anunțată este mai mult decât mulțumitoare: între 370 și 480 de kilometri pentru o încărcare completă de 8 ore. Mașina are atâta curent la bord încât poate alimenta o casă timp de trei zile în cazul unei pene de curent.
Nici la nivel de electronică Lightning nu dezamăgește, mașina fiind echipată (opțional) cu tehnologia BlueCruise, un pilot automat de nivel 2 care permite mașinii să se conducă singură pe autostradă.
Deși modelul nu va ieși pe poarta fabricii de lângă Detroit mai devreme de 2022, precomenzile au sărit deja de suta de mii, probabil și mulțumită prețului destul de prietenos pentru o mașinărie atât de sofisticată: între 39.974 de dolari pentru modelul de bază și 90.474 pentru cel mai bine echipat.
Dacă-ți plac articolele noastre, mai vino pe aici. Fie ca să te informezi, fie ca să te asiguri RCA mai repede și mai ușor decât oriunde altundeva.