Renault își face fermă de mașini lângă Paris.

Tot auzim că, după ce se termină pandemia, lumea nu va mai fi la fel. Nu știm sigur dacă asta se va aplica în toate domeniile, dar e cert că industria auto va fi schimbată din temelii.

Relatam în articolele noastre anterioare despre intenția giganților auto de a oferi modelelor electrice o pondere însemnată din capacitățile de producție. S-a ajuns ca până și iconica marcă Ferrari să lanseze un model propulsat de baterii. Toate acestea pentru a prinde trenul care să-i scoată pe producătorii auto din zona unui faliment iminent cauzat de pandemie.

Francezii de la Renault, care au investit deja enorm în mașinile electrice, apelează acum la un nou model de producție: circularitatea. Deși sună ca ceva nou și sofisticat, circularitatea (zisă și economie circulară) este aplicată de mii de ani de fermierii din toată lumea. Și nu numai de ei.

circulara

În agricultură, circularitatea presupune ca reziduurile rezultate din procesul de producție să fie reintroduse în procesul de producție (scuzați exprimarea circulară). De pildă, tulpinile necomestibile de către om să fie utilizate pentru hrănirea animalelor, iar bălegarul de la animale să fie aplicat ca fertilizator. E foarte logic, foarte ingenios și foarte eficient. Nimic nu se aruncă, totul se refolosește.

Renault intenționează să aplice aceeași rețetă în domeniul industrial la fabrica sa din Flins, lângă Paris. Conform planurilor anunțate de companie (și citate de Agerpres), uzina va fi transformată într-un centru de cercetare, reciclare și reparații. Mașinile vechi vor fi dezmembrate, iar toate materialele sau piesele care pot fi reciclate vor fi introduse în mașinile noi.

Până în 2025, francezii își propun să recicleze în proporție de 100% plasticul, care reprezintă circa jumătate din volumul de material dintr-o mașină și o zecime din greutate. Cuprul este deasemenea recuperat. O parte dintre piesele vechi sunt reconstruite și repuse în circuit. Deasemenea, bateriile vechi sunt reciclate și reutilizate în domeniul rezidențial. Astfel, se economisesc nu doar materiile prime, ci și energia electrică, timpul, mâna de lucru.

Prin implementarea acestui plan, Renault speră să genereze venituri de un miliard de euro. În 2020, compania a raportat pierderi de 8 miliarde euro și o scădere a vânzărilor cu 21%.

În ceea ce ne privește, și RCA.ro propune un model de economie circulară care vă economisește timpul. Prima oară durează 60 de secunde să primiți cele mai mici prețuri și încă 30 de secunde să vă faceți asigurarea RCA online. A doua oară, vă reasigurați aproape instantaneu din contul MyRCA. Încercați-ne, nu vă costă nimic. Dimpotrivă.

Puternic afectat de pandemie, grupul Renault reinventează economia circulară.

Citește în continuare . . .

RCA în vederea înmatriculării în 2023

Documentele necesare pentru asigurarea RCA în vederea înmatriculării, durata, valabilitatea și costul acesteia.

Și românii fac vehicule electrice! ATP Bus a fost testat cu succes.

O companie băimăreană a testat cu succes primul autobuz electric românesc.

O teorie interesantă: petrolul nu e pe sfârșite. Dimpotrivă.

Petrolul e scump fiindcă e limitat. Dar unii oameni de știință afirmă contrariul: petrolul este regenerabil.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.