Noi, șoferii români, trăim în cea mai bună dintre lumi.
Avem 86.000 de kilometri de drumuri publice, din care o treime sunt acoperite cu pământ și pietriș, iar 40% au durata de serviciu depășită.
Ne putem mândri cu aproape/peste/sub 900 de kilometri de autostradă la care ba nu s-a finalizat, ba s-a stricat.
Avem printre cele mai mari prețuri la carburanți din UE raportat la venituri și suntem cea mai slab motorizată țară din Europa, cu 357 mașini la mia de locuitori, peste, adică sub Bulgaria.
Aproape din jumătate din proprietarii de mașini au asigurări obligatorii la City Insurance, companie care tocmai a fost invitată la faliment, ceea ce înseamnă că cealaltă jumătate trebuie să se ferească de accidente, cât de mici, mai rău decât de Covid-19, tulpina Delta.
Și ca și cum toate acestea n-ar fi fost suficiente, o nouă inițiativă vine să împlinească imaginea idilică, de vis, a existenței șoferului român pe Pământ.
Este vorba despre un proiect de lege depus în Parlament acum câteva zile de deputatul Cristian Ichim (USR PLUS). Conform acestui proiect, șoselele din România vor fi dotate cu sisteme video de monitorizare a traficului și de constatare automată a abaterilor rutiere. Extraordinară idee.
Sistemul conceput de deputatul Ichim va colecta în timp real informații din trafic și va fotografia orice abatere de la regulamentul rutier: trecerea pe roșu, nerespectarea regimului de trecere la nivel cu calea ferată, depășirea limitei de viteză și chiar nepurtarea centurii sau nemenținerea distanței de mers.
Odată înregistrate aceste nereguli, ele vor fi procesate și transformate în procese verbale care vor fi trimise direct contravenienților în termen de 90 de zile. Pe mail, modern.
În expunerea de motive, deputatul Ichim arată, pe bună dreptate, că România este țara europeană cu cele mai multe accidente rutiere raportat la populație. Domnia sa mai afirmă că, urmând exemplul statelor din vest, am putea reduce drastic numărul accidentelor dacă am avea și noi sisteme de supraveghere pe șosele, ca Germania, Franța sau Italia.
Merită subliniat faptul că, înainte de a instala camere HD pe șosele, nemții, francezii și italienii au instalat asfalt, marcaje, iluminat public și multe, multe benzi de circulație. Ceea ce – nu-i așa? - ține de domeniul trecutului. Noi, fiind cea mai avansată civilizație europeană, vom trimite sateliți în spațiu ca să ne monitorizeze căruțele cu coviltir și vacile care traversează noaptea autostrăzi.
Zâmbiți, sunteți la camera ascunsă!