Bond. Garajul lui James Bond. (Partea a II-a)

Anul viitor (2022) se împlinesc fix 60 de ani de la primul film din seria James Bond. Ne uităm astăzi la mașinile care au transportat celebrul personaj prin incredibilele sale aventuri între anii 1977 și 1995.

The Spy Who Loved Me (1977) este al doilea Bond în care Roger Moore încearcă să-l facă uitat pe Sean Connery. Iar ca să reușească, producătorii filmului îl echipează cu un superb Lotus Esprit, o mașină englezească desenată de italianul Giugaro (desemnat Designerul Auto al Secolului 20). Esprit a fost una dintre primele super-mașini ușoare. Avea doar 900 de kilograme și 160 de cai putere.

lotus1

Lotus Esprit

Ca și cum Esprit-ul n-ar fi fost destul de senzațional așa cum ieșise din fabrică, băieții de la efecte speciale l-au luat la pilă și l-au transformat în submarin. Și pentru că submarinul cam lua apă, i s-a pus porecla Wet Nelly (Nelly cea udă). După ce s-a uscat bine, Lotusul lui Bond s-a licitat în 2013 pentru 865,000 USD.

lotus2

Tot un Lotus Esprit, varianta Essex Turbo, apare și în filmul din 1981, For Your Eyes Only. Dar cum acesta alege să se autodistrugă, vedeta auto a peliculei este una dintre cele mai ne-super-mașini ale seriei Bond. După ce rămâne fără Lotus, Bond fuge de oamenii răi într-un mic, spartan și fâșneț Citroen 2CV care-i aparține partenerei sale de aventuri, Melina Havelock (jucată de Carole Bouquet). Șanse de unu la mie să scape, dar de aceea iubim seria Bond: pentru că imposibilul se întâmplă. Mai jos vezi și cum.

 

2CV-ul nu a fost cel mai anti-star vehicul care l-a purtat pe Bond spre reușită. În Octopussy (1983), marea scenă de urmărire are ca protagoniști două Bajaj RE care se fugăresc printre elefanți, fachiri și înghițitori de săbii. Acțiunea e mai degrabă amuzantă decât dramatică, și asta în primul rând mulțumită vehiculelor. Bajaj RE este o ricșă motorizată care funcționează ca mini-taxi în multe țări din lumea a treia, din India până în Madagascar, din Sudan până în Thailanda (unde i se spune tuk-tuk). Vestea bună e că poți cumpăra unul fără licitație, cu doar 2700 EUR. Original, indian, cu țipla pe el.

bajaj

Bajaj RE

A View to Kill (1985) ne menține în zona mașinilor pe care și le poate permite aproape oricine. Cum acțiunea se petrece la Paris, Bond reușește să pună mâna pe un taxi Renault 11 pe care-l rupe literalmente în două. Asta în timp ce urmăritorii lui au pe mână un Cadillac. Și să mai zică cineva că-i dreptate în lume.

renault11

Renault 11

E drept, Bond mai are o mașină, un Rolls Royce Silver Cloud II, dar acesta sfârșește tragic – și prea tânăr! - pe fundul unui lac. Tot Renault-ul e baza.

The Living Daylights (1987) aduce un nume nou și un nume vechi. Numele nou este Timothy Dalton, actorul britanic care avea să-l înlocuiască pe Moore. Numele vechi este Aston Martin, care se întoarce în serie punând pe masă (pe platou, mai exact) un superb V8 Vantage Volante.

aston4

 Aston Martin V8

La fel ca DB5-ul din Goldfinger, V8-ul este burdușit de producători cu rachete, lasere și alte trăznăi pe care nici armata română nu le are în dotare. Cunoscut drept „prima super-mașină britanică”, Vantage atingea suta în 5,3 secunde, avea o viteză maximă de 270 km/h și costa...și costa.

În următorul (și ultimul) Bond cu Dalton în rolul principal, mare parte din acțiune se petrece în aer și pe apă. Cu toate astea, Agentul 007 găsește cinci minute ca să facă praf un Jeep.

db5

 Aston Martin DB5

 Aston Martin își marchează definitiv teritoriul în Golden Eye (1995), cu Pierce Brosnan la volan și în rolul titular. De data asta, Bond conduce (din nou) un Aston Martin DB5, același model pe care-l conducea Connery în 1964. Super-mașina englezească ajunge să se întreacă – ce noroc chior! – cu un Ferrari F355 condus de superba Famke Jansen. Ți-am spune cine câștigă cursa, dar nu ne plac spoilerele decât pe mașini.

(Vom reveni în curând cu partea a treia a “Garajului James Bond”)

Șaizeci de ani de super-filme și super-mașini.

Citește în continuare . . .

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.