Supermodele auto (2). Cisitalia 202, începutul unei ere.

Dacă Talbot-Lago T26 a însemnat cântecul de lebădă a unei epoci, Cisitalia 202, lansat în 1946, marchează începutul unei noi etape în istoria automobilismului. O etapă marcată de pasiune, inovație și curaj. Totodată, 202 semnalează ambiția Italiei de a deveni un jucător de prim rang într-o piață dominată de Franța, Marea Britanie și Germania.

Principala inovație pe care a adus-o Cisitalia 202 a fost renunțarea la sistemul de producție modular, în care mașina era concepută ca o serie de subansamble independente: șasiul, aripile, caroseria, carcasa motorului, farurile etc. 202 a fost prima mașină concepută ca un întreg, ca o singură bucată, într-un design fluid, fără unghiuri și „cusături”. Autor: un tânăr necunoscut (pe atunci) pe nume Battista „Pinin” Farina.

cisi1

Deși concepută ca o mașină sport, Cisitalia 202 nu impresiona prin performanțe. Motorul din echiparea originală, de 1,1 litri genera o putere de 55 de cai care propulsau cele doar 650 de kilograme ale mașinii de la 0 la 100 km/h în 14 secunde. Viteza maximă: 165 de kilometri pe oră. În ciuda performanțelor modeste, modelul a făcut senzație printre cunoscători, primind de la critica de specialitate supranumele de „sculptura pe roți”. În fond, când ești la volanul unei asemenea capodopere, nu-ți dorești să treci prea repede prin fața celor care te pot admira.

cisi2

Vânzările Cisitaliei 202, însă, nu au impresionat. Metoda revoluționară de fabricație a ridicat costurile de producție și, implicit, prețul a fost unul aproape prohibitiv: 7000 de dolari la valoarea de atunci, adică vreo 70,000 de dolari din zilele noastre. Asta în condițiile în care o mașină medie costa în jur de 1700 de dolari. În cei cinci ani de viață ai modelului, s-au produs doar 170 de exemplare.

Printre colecționari, Cisitalia 202 continuă să trezească pasiuni fierbinți și dureri la portofel. O versiune 202 Spyder din 1947 s-a vândut cu aproape o jumătate de milion de dolari.

Îl așteptăm pe fericitul cumpărător să-și facă RCA online pe www.rca.ro .

Prima mașină gândită ca un întreg a fost opera unui tânăr necunoscut pe nume Pinin Farina.

Citește în continuare . . .

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.