Supermodele auto (3). Buick Y-Job, mașina care a schimbat lumea.

Modele auto excepționale și mai puțin cunoscute care au reprezentat, într-un fel sau altul, puncte de cotitură în istoria automobilului.

Până la Harley Earl (1896-1969) nu exista ideea de face lift. Până la Harley Earl, producătorii auto nu aveau departamente specializate în design. Și tot până la Harley Earl și al său Y-Job, nu exista ideea de concept car.

Ca să avem o măsură a revoluției produse de acest design, trebuie să ne aruncăm o privire la aspectul mașinilor populare în epoca respectivă: Ford 7W sau Austin Seven.

fordFord 7W

austin

Austin Seven

Prototipului i s-a spus Y-Job ca frondă la adresa competitorilor care își numeau toate modelele experimentale X-ceva. Dar aceasta a fost cea mai măruntă dintre inovații. În întregime funcțional, prototipul oferea un aspect și niște opțiuni care, în 1938, erau de domeniul științifico-fantasticului.

earl

Cu siguranță că Earl, care a condus mașina timp de doi ani pe șoselele Americii, trebuie să fi arătat ca un extraterestru la manșa unei farfurii zburătoare.

Job-ul lui Y-Job a fost și atipic pentru perioada respectivă. Earl și echipa de la General Motors și-au propus ca, prin acest prototip, să verifice reacția pieței la noi abordări de design și să testeze în teren fiabilitatea unor echipări revoluționare. Y-Job avea geamuri și uși electrice, un plafon acționat electric, faruri escamotabile și o „coadă” inspirată după avionul de luptă P-38 Lighnting.

Deși s-a produs un singur exemplar, cel de test, câștigul companiei a fost unul uriaș atât la nivel de imagine cât și ca învățăminte trase pentru viitor. Realizând că publicul este interesat de idei noi, îndrăznețe, și de un design proaspăt, directorii Buick au aplicat în premieră conceptul de face lift modelelor de serie. Acest lucru a avut, pe de o parte, un impact pozitiv uriaș asupra vânzărilor și, pe de altă parte, a oferit mașinilor Buick cea mai mare valoare pe piața second hand.

licitatie

În 2001, la aniversarea unui secol de la înființarea companiei, General Motors a construit concept car-ul Buick Blackhawk, o variantă modernă a legendarului Y-Job. Unicatul s-a vândut la licitație în 2009 cu jumătate de milion de dolari. Fericitul cumpărător, dacă ne-aude, este invitat să-și facă RCA online la noi.

O mașină căreia industria auto îi datorează enorm.

Citește în continuare . . .

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.