Nu știm cum stați voi (probabil așa și așa), dar avem o veste bună: nemților le merge foarte bine. Cel puțin în sectorul auto lucrurile virează tot mai mult spre roz, mai ceva ca înainte de pandemie.
Într-un moment în care vânzările de mașini sunt la pământ, atât din cauza pandemiei cât și a crizei de semiconductori, BMW a găsit o soluție inovatoare pentru a-și rotunji câștigurile. De fapt două soluții: a scumpit mașinile și a profitat din plin de boom-ul subvenționat al automobilelor electrice.
Și astfel, în vreme ce alți producători își scutură buzunarele ca să găsească bani de-o pâine, BMW anunță un profit trimestrial record de două miliarde și jumătate de euro, mai mult decât estimau chiar și cei mai optimiști analiști. În procente, asta înseamnă o creștere a profitului cu peste 40%.
Același lucru se întâmplă și la Daimler, compania-mamă a mărcii Mercedes-Benz. Deși vânzările le-au scăzut cu 30% (!!!), firma e pe plus atât în profituri cât și pe burse. Daimler a adoptat aceeași strategie ca și BMW: concentrare pe modelele cele mai profitabile. Și uite așa au rămas și ei cu 2,6 miliarde de euro în buzunar după trimestrul trei al unui an în care pare că toată lumea pierde.
Al treilea mare nume al industriei auto germane, Volkswagen, o duce atât de bine încât își permite investiții. VW a anunțat intrarea în parteneriat cu EIT InnoEnergy, un fond care finanțează proiecte și companii axate pe tranziția energetică. Fondul, inițiat de Uniunea Europeană, are până acum investiții de 560 milioane de euro în circa 300 de firme.
Nu se cunoaște valoarea participațiuni VW în EIT, dar compania germană a lansat recent propriul său fond de venture capital, în care a injectat deja 300 de milioane de euro. Prin intermediul fondului, VW va investi în proiecte de decarbonizare și start-up-uri. Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, își propune să atingă neutralitatea climatică până în 2050 și să devină lider mondial în segmentul mașinilor electrice.
Ceea ce vă dorim și dumneavoastră.